2024.04.25. - Márk

Stavros - Ne felejtsétek el Arisztotelész lábujját megdörzsölni!

A település a Chalkidi-félszigeten található, Görögország északi részén. A tenger meleg volt, szép volt az idõ és a hely is gyönyörû. (A tengerpart homokos, a vízbe érve kavicsos, de beljebb már nem.) Maga a település nem túl nagy, mi viszonylag messze laktunk a központtól, de a parton így is max. 10 perc alatt odaértünk. Igazából két utcában összpontosul az összes üzlet, ott mindent be lehetett szerezni. A legjobb a fõ utcán lévõ pékség, érdemes betérni kirándulás elõtt, ha úgyis korán fel kell kelni. Nagyon finom péksütik voltak reggelente.
bohócdoktor vizit szja 1%

Stavrosban fent a hegyen az ófaluban van egy étterem, ahonnan nagyon szép a kilátás. A kaja nekem jobban ízlett máshol, de a látvány miatt megérte felmenni. (Mi gyalogoltunk, de volt kisvonat is felfelé.) Még világosban mentünk fel vacsorázni, aztán mikor besötétedett, akkor
sétáltunk le. Nem sokáig sétáltunk, mert jött az étterem tulaja, aki elõtte személyesen hozta ki a fagyit nekünk, és levitt minket autóval a központba.

Korán kelõknek ajánlhatom még a kikötõt reggel, én ezt kihagytam a halszag miatt, de a barátnõim megnézték. Kaptak a helyi halászoktól kagylókat és igen érdekes halakat fényképeztek.

A kinti iroda minden napra szervezett valamilyen fakultatív programot, de egyénileg is lehetett pl. robogót bérelni és bejárni a környéket. Mi ezt a lehetõséget nem vettük igénybe (de tavaly bepótoltam Sartiban). Viszont gyalog átsétáltunk Vrasnára a parton és útközben gyûjtöttünk sok kagylót. (Volt egy katonai objektum, ahol nem tudtunk a parton menni, mert a puskás katonabácsi elindult felénk és csúnyán nézett, így jobbnak láttuk visszaforulni. De mellette van egy út kis nyaralóépületek között, ott át lehet jutni.)

A fakultatív programok közül többre is beneveztünk. Volt hajókirándulás az Athos félszigeten lévõ kolostorhoz (ezt is tavaly pótoltam, akkor kimaradt). Viszont pár euróért felszállhattunk a buszra, amivel a kirándulókat vitték a hajókikötõbe és elvittek bennünket egy lakatlan öbölbe fürdeni. Elõször csak poénnak indult, hogy menjünk, nézzük meg máshol is a partot. Aztán mikor kitettek minket az út mellett, ami az öbölbe vitt, már aggódtunk, hogy mit fogunk mi itt csinálni délután négyig. De az öbölben kristálytiszta volt a víz, a táj gyönyörû, így végül nagyon gyorsan eltelt az ott töltött idõ és mennünk kellett a buszra. Az öbölben volt egy büfé is, és kicsit arrébb vadkempingezõk (ott érdemes a lábatok elé nézni).

A lakatlan szigetre hirdetett hajókirándulásra is beneveztünk és nem bántuk meg. Elvittek egy kis szigetre, ahol a hajósok nyílt tûzön sütögettek nekünk apró halacskákat ebédre, amíg mi felfedeztük a szigetet és fürödtünk a tengerben. Ide érdemes rövidnaciba és papucsba menni, mert a hajó úgy köt ki, hogy kb. térdig vizesen lehet csak ki- és beszállni.

Thesszalonikiben is van látnivaló bõven. Maga a város nem túl látványos, de a házak között megbúvó ókori emlékek szépek. Érdemes benézni a piacra is, fûszerek, ajándékok ügyében. Mi megnéztük a halas-húsos részt is, eszméletlen hangzavar volt. Ja, és ha arra jártok, ne felejtsétek el Arisztotelész lábujját megdörzsölni!

A görög est is hangulatos volt, bár a kajától nem voltunk annyira oda. Viszont táncoltunk, jó volt a hangulat és utána egy csapatnyi magyarral átvonultunk a helyi diszkóba mulatni. Így két óra alvás után indultunk utolsó nap kirándulni. De ez volt a legszebb kirándulás az egész nyaralás alatt, így nem bánkódtunk a fáradtság miatt.

Kavala város és Thassos sziget szerepelt a programban. Busszal elvittek minket Kavalába, ami nagyon hangulatos kisváros. Ott összesen másfél óránk volt a közös városnézésre és a vásárolgatásra a kis üzletekben, aztán indulni kellett, hogy elérjük a Thassos felé tartó kompot. Oda a busz nem ment át, csak a csoportot terelték fel a hajóra. Sirályok kísérik a hajót, lehet etetni õket (persze nem cigarettával, mint az egyszeri magyar turista mellettünk). Nagyon gyönyörû a sziget és érdemes az idegenvezetõ által ajánlott étterembe ebédelni. Finom volt a muszaka.

Összességében minden adott volt egy gyönyörû és felejthetetlen nyaralásra, nagyon jól éreztük magunkat ezen a helyen.