rss
  • Stavros - Ne felejtsétek el Arisztotelész lábujját megdörzsölni!

• A település a Chalkidi-félszigeten található, Görögország északi részén. A tenger meleg volt, szép volt az idõ és a hely is gyönyörû. (A tengerpart homokos, a vízbe érve kavicsos, de beljebb már nem.) Maga a település nem túl nagy, mi viszonylag messze laktunk a központtól, de a parton így is max. 10 perc alatt odaértünk. Igazából két utcában összpontosul az összes üzlet, ott mindent be lehetett szerezni. A legjobb a fõ utcán lévõ pékség, érdemes betérni kirándulás elõtt, ha úgyis korán fel kell kelni. Nagyon finom péksütik voltak reggelente.

Stavrosban fent a hegyen az ófaluban van egy étterem, ahonnan nagyon szép a kilátás. A kaja nekem jobban ízlett máshol, de a látvány miatt megérte felmenni. (Mi gyalogoltunk, de volt kisvonat is felfelé.) Még világosban mentünk fel vacsorázni, aztán mikor besötétedett, akkor
    sétáltunk le. Nem sokáig sétáltunk, mert jött az étterem tulaja, aki elõtte személyesen hozta ki a fagyit nekünk, és levitt minket autóval a központba.

Korán kelõknek ajánlhatom még a kikötõt reggel, én ezt kihagytam a halszag miatt, de a barátnõim megnézték. Kaptak a helyi halászoktól kagylókat és igen érdekes halakat fényképeztek.

A kinti iroda minden napra szervezett valamilyen fakultatív programot, de egyénileg is lehetett pl. robogót bérelni és bejárni a környéket. Mi ezt a lehetõséget nem vettük igénybe (de tavaly bepótoltam Sartiban). Viszont gyalog átsétáltunk Vrasnára a parton és útközben gyûjtöttünk sok kagylót. (Volt egy katonai objektum, ahol nem tudtunk a parton menni, mert a puskás katonabácsi elindult felénk és csúnyán nézett, így jobbnak láttuk visszaforulni. De mellette van egy út kis nyaralóépületek között, ott át lehet jutni.)

A fakultatív programok közül többre is beneveztünk. Volt hajókirándulás az Athos félszigeten lévõ kolostorhoz (ezt is tavaly pótoltam, akkor kimaradt). Viszont pár euróért felszállhattunk a buszra, amivel a kirándulókat vitték a hajókikötõbe és elvittek bennünket egy lakatlan öbölbe fürdeni. Elõször csak poénnak indult, hogy menjünk, nézzük meg máshol is a partot. Aztán mikor kitettek minket az út mellett, ami az öbölbe vitt, már aggódtunk, hogy mit fogunk mi itt csinálni délután négyig. De az öbölben kristálytiszta volt a víz, a táj gyönyörû, így végül nagyon gyorsan eltelt az ott töltött idõ és mennünk kellett a buszra. Az öbölben volt egy büfé is, és kicsit arrébb vadkempingezõk (ott érdemes a lábatok elé nézni).

A lakatlan szigetre hirdetett hajókirándulásra is beneveztünk és nem bántuk meg. Elvittek egy kis szigetre, ahol a hajósok nyílt tûzön sütögettek nekünk apró halacskákat ebédre, amíg mi felfedeztük a szigetet és fürödtünk a tengerben. Ide érdemes rövidnaciba és papucsba menni, mert a hajó úgy köt ki, hogy kb. térdig vizesen lehet csak ki- és beszállni.

Thesszalonikiben is van látnivaló bõven. Maga a város nem túl látványos, de a házak között megbúvó ókori emlékek szépek. Érdemes benézni a piacra is, fûszerek, ajándékok ügyében. Mi megnéztük a halas-húsos részt is, eszméletlen hangzavar volt. Ja, és ha arra jártok, ne felejtsétek el Arisztotelész lábujját megdörzsölni!

A görög est is hangulatos volt, bár a kajától nem voltunk annyira oda. Viszont táncoltunk, jó volt a hangulat és utána egy csapatnyi magyarral átvonultunk a helyi diszkóba mulatni. Így két óra alvás után indultunk utolsó nap kirándulni. De ez volt a legszebb kirándulás az egész nyaralás alatt, így nem bánkódtunk a fáradtság miatt.

Kavala város és Thassos sziget szerepelt a programban. Busszal elvittek minket Kavalába, ami nagyon hangulatos kisváros. Ott összesen másfél óránk volt a közös városnézésre és a vásárolgatásra a kis üzletekben, aztán indulni kellett, hogy elérjük a Thassos felé tartó kompot. Oda a busz nem ment át, csak a csoportot terelték fel a hajóra. Sirályok kísérik a hajót, lehet etetni õket (persze nem cigarettával, mint az egyszeri magyar turista mellettünk). Nagyon gyönyörû a sziget és érdemes az idegenvezetõ által ajánlott étterembe ebédelni. Finom volt a muszaka.

Összességében minden adott volt egy gyönyörû és felejthetetlen nyaralásra, nagyon jól éreztük magunkat ezen a helyen.

ongo.hu

• Hozzászólások

• Olvasta már?

• Karibi kalandok

Egy bokor, egy hurrá - meséli az, aki már járt, kalandozott, búvárkodott, nézett naplementét és napfelkeltét, tapogatott virágokat és tengeri állatokat a karibi térségben. Ott, ahol az ég valószínûtlenül kék, kristálytiszta a víz, a homok hófehér, forró és a part menti zöld fák a szél irányába hajlanak. A karibi térség misztikus, elképzelhetetlen azoknak, akik még nem látták a saját szemükkel. A múlt izgalmai és a gyarmatok kora foglalja keretbe az öblökben ringatózó vitorlásokat, a hátizsákos turistákat. A történelem viharainak köszönhetõen rendkívül ...

• Tunéz városlátogatások

Tunézia, a „fátylak országa”, Magyarországtól alig 2 órányira, de mégis egy távoli, különös világban, Afrika földjén fekszik. Itt nyújtózik a Szahara végtelen homoktengere, amelyből csak az itt-ott felsejlő romok, Hammamet vagy Sousse medinái vagy Sidi Bou Said mór óvárosa idézik a rendkívüli történelmet. Karthago egykor hatalmas birodalom központja volt, ma az európaiak kedvelt kirándulóhelye. A nyugati színvonalú szállodák, kiváló konyha, finomhomokos tengerpart...

• Assisi

Kr. e. 1000 körül vándor umbriaiak telepedtek le a jelenlegi város szomszédságában, és a magaslatokon erõdített településeket építettek. Kr. e. 450 táján ezeket a településeket fokozatosan az etruszkok foglalták el. Az ókori Római Birodalom Kr. e. 295-ben a sentinumi csata után szerezte meg a hatalmat Itália központi részén. Ekkor épült a virágzó Asisium municípium a Subasio hegység teraszain. A római idõk emlékei most is megtalálhatók Assisiben: a városfalak, a fórum, egy színház, egy amfiteátrum és Minerva; ez utóbbi átépítve Santa Maria sopra Minerva (=Minerva feletti Szûz Mária) templom néven ismeretes.

• Közlekedési információk: London

Az elõvárosaival együtt tízmilliós Londonban egyetlen központosított cég, a Transport for London (TfL) felelõs a tömegközlekedés fenntartásáért.

A TfL a londoni városháza tulajdonában van, irányító testületének elnöke a mindenkori londoni polgármester, de az operatív teendõket a polgármester által kinevezett biztos látja el. A Transport for London éves költségvetése 10 milliárd font (3500 milliárd forint). Ennek nagyjából a harmada - vagyis pénzügyi évenként 3,3 milliárd font - kormányzati támogatás.

• Szerencs

A Hegyalja kapujaként emlegetett gazdag múltú kisváros kedvezõ földrajzi fekvése következtében már az õsidõkben lakott terület volt.

Szerencs elsõ okleveles említése 1216-ból való. 1241-ben a Szent János-rendû keresztes lovagok (Johanniták) monostora állott itt, amely a Szent Péter és Pál apostolok szerencsi apátsága nevet kapta. A fontos kereskedelmi és hadi út mentén fekvõ települést a Bocskai István Thököly Imre és II. Rákóczi Ferenc nevével fémjelzett korszak, illetve a függetlenségi harcok tették históriánk fontos helyszínévé.

• Csorvás

Csorvás város Békés megyében, a 47-es számú fõút mellett, az orosházi kistérségben helyezkedik el. Szabályos alaprajzú, kertes beépítésû település, amely a történelem folyamán háromszor épült újjá. Elsõ írásos említése 1217-bõl való.

A „mai” Csorvás 1857. december 3-án lett újra önálló település. Fejlõdését az akkor több nemzetiségû – magyar, szlovák, román – lakosság tehetsége és szorgalma, valamint kiváló termõföldje alapozta meg. Ebben az idõben a gazdálkodást a búza-, kukoricatermesztés, a sertés- és szarvasmarha-tenyésztés jellemezte.

• Lenti

Lenti és a Kerka völgye Magyarország délnyugati csücskében, a szlovén, a horvát és az osztrák határ közelében található. A térség három néprajzi tájegység (Õrség, Göcsej, Hetés) találkozási pontjában helyezkedik el. A terület központja a közel 800 éves múlttal rendelkezõ 8700 lakosú Lenti.

A város az Adria felé vezetõ M7-es autópálya mellett fekszik. A Balatontól 75 km-re, Budapesttõl 250 km-re van – ebbõl 230 km autópálya. Bécstõl 210 km-re, Zágrábtól 120 km-re. A város életében jelentõs szerepet játszik az idegenforgalom.

• Berlin: kultúra és szórakozás

Berlin: kultúra és szórakozásNémetország egyik gazdasági, közlekedési és kulturális központja, egyike Európa legvirágzóbb városainak. A város mottója: „Die Weltstadt mit Herz” (Világváros, amelynek szíve van). A város környékén több tó is található: Ammersee, Wörthsee, Starnberger See. A látnivalók és bevásárlási lehetőségek a városban sok turistát és kereskedelmi utazót vonzanak. München központja a Marienplatz (magyarul Mária-tér). Itt található az új és a régi városháza is. Néhány lépésnyire a tértől áll a Szt. Péter templom, München legrégibb temploma.

• Abu Dhabi, az emirátusok fõvárosa

Abu Dhabi a fõvárosa az Arab Emirátusoknak, és Dubai a legnagyobb városa, melyekrõl joggal mondható, hogy az ellentétekrõl híresek.

Az arab tradíciókat híven megõrzõ lakosságot, akiket ruházatukról könnyen fölismerhetünk, kiegészítik a világ minden tájáról érkezett emberek. A jellegzetes iszlám kegyhelyekkel jól megférnek a sugárutak mentén épült hatalmas felhõkarcolók, üvegpaloták, melyek a jövõt vetítik elénk. Ápolt, gondozott parkok és az öntözött zöldterület feledteti az egykori sivatagot, melyre a város épült.

• Ausztrália kulturális központja: Sydney

Ausztrália kulturális központja: SydneyA város az első brit gyarmat, 1788-ban alapította Sydney Cove és Arthur Phillip, az első flotta két parancsnoka, akik az elítélt raboknak hoztak létre egy büntető kolóniát. Ez a várost övező dombokon (a mai Port Jackson vagy közismert nevén Sydney Harbour városrésznél) jött létre, ahol a mai Operaház és Harbour Bridge (Kikötői híd) áll. A várost ma nemzeti parkok, számos öböl, folyók, strandok veszik körbe, köztük a híres Bondi Beach. A városban számos nevezetes park van, köztük a Hyde Park és a Királyi Botanikus Kert.

• Kína 4 legszebb városa (képgaléria)

Az utazunk.com legújabb Ázsiai cikkében megismerhetik Kína legimpozánsabb és legtrendibb 4 városát.

A sorozatban bemutatásra kerülõ 4 város minden szempontból megfelel a modern város követelményeinek: csillogó fények, pezsgõ nappali-éjszakai élet, felhõkarcolók és elsõre tökéletesnek tûnõ infrastruktúra. Nem meglepõ, hogy Sanghaj a régóta "Kelet Párizsaként" ismert város jött ki gyõztesen. Kína turizmusa a világ turizmusában meghatározó szerepet tölt be.

• Tower of London

Hosszú nevén Her Majesty's Royal Palace and Fortress The Tower of London a Temze partján található középkori épületegyüttes, ahol 1303 óta a brit koronaékszereket tartják.

Története során több funkciót is betöltött. Szolgált fegyverraktárként, királyi palotaként, erõdítményként, és börtönként is. 1078-ban I. Vilmos rendeletére kezdõdött meg az építése, majd késõbb a tornyot vízesárkokkal és fallal vették körül. A Tower végül I. Edward idejében, 1275 és 1285 között lett befejezve.

• Cegléd és a Ceglédi Gyógy- és Strandfürdõ

Pest Megye egyik kiemelkedô termál adottságokkal rendelkezô városa Cegléd. Önkormányzatának célja egy olyan gyógyfürdõ komplexum megvalósítása, amely nemcsak a helyi és a régióbeli, de a hazai és a külföldi vendégkör egészségügyi és kikapcsolódási igényeit is kielégíti.

A klasszikus fürdõk nyújtotta lehetôségeken felül a Ceglédi Gyógyfürdõben a vendégeknek lehetôsége nyílik gyógyászati kezelések, valamint fitness és wellness szolgáltatások igénybevételére.

• A sivatag gyöngye

A legkevésbé tipikus, talán épp ezért a legjobb hely Indiában - vallja sok európai utazó. Jaisalmer a legutolsó város a Thar-sivatag szélén. Itt van a vasútvonal vége és ez az utolsó város, ameddig busz közlekedik. Innen messzebb senki sem merészkedik, hiszen a homoktengeren túl már ott az ellenségnek tekintett Pakisztán. Jaisalmerhez egyetlen egy város sem hasonlítható India-szerte. Mintha az Ezeregyéjszaka meséibõl lépett volna elõ. A látogató nem hisz a szemének: a középkori falak teljes épségben megmaradtak, az óvárosban, az erõd falai között egyetlen jármû sincs.

• Katmandu

Amikor a magasan fekvõ völgybõl felszáll a hajnali köd a Himalája jeges hegycsúcsaihoz, Katmandu mitikus hellyé változik. A templomok és istenszobrok fehér tengerbe merülnek, a távolból tompa gongütéseket vél hallani az ember, és a korhadás meg az elszenesedett fa hideg szaga csap az orrába. A nevar nép hite szerint ezekben a valószerûtlen pillanatokban megy végbe az ember spirituális megtisztulása. Minden bûn és gonosz gondolat eltávozik belõle, elviszi a tovahömpölygõ köd.

• Különleges séta egy nem mindennapi függőhídon

Különleges séta egy nem mindennapi függőhídonGarantáltan felejthetetlen élményben lesz része annak, aki ellátogat a Fokvárosban található Kirstenbosch Botanikus kertbe. A világörökség részévé nyilvánított természetvédelmi területen ugyanis csodaszép környezetben nyílik lehetőségünk arra, hogy testközelből élvezzük a kertben található kivételes növényvilág lenyűgöző látványát. Az úgynevezett lombkorona túra tudományos, és turisztikai értéke óriási, hiszen a 12 méter magasan található függőhíd úgy épült, hogy a lehető legkisebb terhelést rója az élővilágra. A képek önmagukért beszélnek!

• Podgorica - A fekete hegyek fővárosa

Kevés titokzatos és felfedezésre váró hely maradt már Európában. Montenegró az.

Érintetlen szépségei – a Dinári-Alpok magas hegyei, a langyos Adria – a természeti értékek változatossága Európa közepén várhatóan az egyik legfelkapottabb turistadesztinációvá teszik. Érdemes tehát megelőzni az áradatot és megtapasztalni a csupán karnyújtásnyira található egzotikumot. Télen síparadicsomok, nyáron simogató tenger várja a felfedezőket.

• Vámosatya a nyugalom és béke szigete a Beregben

A község neve elõször 1289-ben tûnik fel oklevelekben Atya, Athyas megnevezéssel. Nevének "vámos" elõtagja azt jelöli, hogy hajdan vámjoggal bírt.

Atya faluról elõször a nagyváradi káptalan irataiból olvashatunk. Késõbb 1321-ben említik elõször oklevelek a falu papját, Pétert. 1334-ben készített pápai tizedjegyzék alapján Atya nagy és módos helység lehetett. Az írásos emlékek alapján a honfoglalástól lakott terület volt. Ma kb. 600 lakosa van.

• Világörökségünk Hollókõ

hollókõBudapesttõl mintegy 100 km-re festõi környezetben, a Cserhát-hegység dombjai között bújik meg Hollókõ. A falu története a XIII. századig nyúlik vissza, akkor, a tatárjárás után épült a Szár-hegyen álló vár. Neve talán abból a legendából ered, hogy egy várúr szépasszonyt rabolt, akinek a dajkája boszorkány volt. A dajka szövetkezett az ördöggel, hogy kiszabadíthassák a lányt. Az ördögfiak holló képében elhordták a vár köveit és az itteni szikla tetején felépült Hollókõ vára. A vár romjaihoz érdemes fölsétálni; kiállítás mutatja be az itt talált fegyvermaradványokat, ágyúgolyókat, kõfaragványokat. Gyönyörû kilátás nyílik innen a környezõ védett területre, mely a Bükki Nemzeti Parkhoz tartozik.

• Jordánia, kis ország a Közel-Keleten

Jordánia bibliai események színhelye. Õsi városok földje, a Holt-tenger varázsa, a Wadi Rum lélegzetelállító színjátéka, a Vörös-tenger egyedülálló élõvilága és az ország fõ látványossága, az õsi nabateus város, Petra várja a kalandvágyó turistákat. Jordánia igazi meglepetés az európai utazó számára.Szomszédos országai: Izrael, Szaud-Arábia, Palesztína, Irak és északon Szíria. Két évszak közül a nyár áprilistól-októberig tart. Ebben az évszakban egy csepp esõ sem esik, viszont a meleg...

• Sziklalabirintusok - a természet oázisai

A cseh sziklalabirintusok európai unikumnak számítanak. A három legjelentõsebb a Cseh Paradicsom, a Cseh Svájc és az Adršpach-teplicei sziklák. Csehország különleges vidéke a Cseh Paradicsom, amely Mnichovo Hradi tì, Jièín és Turnov városok között terül el, joggal viseli elnevezését. A sziklalabirintusokkal teli romantikus völgyeket legelõk, varázslatos kilátást biztosító sziklakilátók és festõi faházak tarkítják. A táj történelmi emlékekben is szokatlanul gazdag...

• Földalatti szakácsok: gerillaéttermek Londonban

A vendégek ülnek az étteremben és tudják, hol alszik a szakács. Azt is tudják, hogy néz ki a fürdõszobája, milyen könyvek hevernek az éjjeliszekrényén, és hogy az illemhelyen egy mûanyag Madonna villog.A vendégek egy londoni "underground" étteremben vannak, ahol magánemberek fõznek otthon idegeneknek.

Egészen titokban, egy kicsit a törvényen túl, és mindenekelõtt elõre bejelentve. A brit fõvárosban már több mint tíz ilyen "pop-up" étterem mûködik, és egyre több nyílik.

• Sínai gyöngy

A Vörös-tenger partján fekvõ Sharm el Sheikh még a téli hónapokban érkezõket is kora nyári meleggel, ragyogó napsütéssel és nyíló virágokkal fogadja. A látogatók a búvárkodás, pihenés mellett évezredes történelmi emlékekben is gyönyörködhetnek. A Sínai-félsziget csücskénél található a népszerû, egyiptomi üdülõhely, Sharm el Sheikh. Itt még februárban is 24-25 Celsius fokra melegszik fel napközben a levegõ, a tenger pedig 21-22 Celsius fokos.

• Spanyolország rejtett kincse

Aragónia fõvárosa, Zaragoza többnyire kiesik a turisták spanyolországi útjából, pedig érdemes hosszabb kitérõt is tenni ebbe az izgalmas városba! A Barcelona-Madrid vasútvonalon fekvõ Zaragoza ideális megálló: elég nagy ahhoz, hogy legyen benne sok látnivaló, és elég kicsi ahhoz, hogy jól érezzük magunkat e kedélyes városban.

Zaragoza neve a római Caesaraugusta, azaz Augustus császár névbõl ered. Ebbe a provinciába már az i.e. 14.században 25 ezren vándoroltak. A muzulmán idõkben Al-Andaluz északi határvidékének fõvárosa lett.

• Lemesos (Limassol) - A szõlõskertek szívében

Ciprus második legnagyobb városa, Lemesos, hangulatos kozmopolita hangulatú település, amely a sziget legfõbb kikötõje, továbbá a helyi borászati iparág központja, ráadásul lüktetõ tengerparti nyaralóhely is egyben. Lemesos elsõsorban azért olyan lüktetõ hangulatú város, mert lakói, a lemesosiak imádnak szórakozni. Nem véletlen, hogy éppen itt rendezik meg a sziget két legfontosabb fesztiválját, a pünkösd elõtti Karnevált, amikor egymást érik a jelmezbálok...

• Aruba

Aruba egy 33 kilóméter hosszúságú sziget a Karib-tenger déli részén.

Hollandia fennhatósága alatt áll, ahogy az adminisztrációt is õk kezelik. A legtöbb karibi területtõl eltérõen Aruba-nak száraz éghajlata van, és kaktuszokkal benõtt tájai. Itt bátran álmodozhatunk véget nem érõ napsütésrõl és gyönyörû tájakról, lélegzetelállítóan kék és kristálytiszta óceánról, fehér, homokos tengerparttal. Ez a hely az egyik legmegfelelõbb arra, hogy ide szervezzük a családi vakációt, esküvõt vagy a mézesheteket, vagy akár egyszerûen csak elvonuljunk a megszokott otthontól egy másik, színes világba.

• Izland a vulkánok, gejzírek és a gõzfelhõk szigete

Izlandon még érezhetjük, hogy bolygónk valaha tüzes golyó volt. De Izland a jég országa is: felületének több, mint tizedrészét hatalmas gleccserek borítják. Az Észak-Atlanti-óceán távoli szigetén közelebbrõl láthatjuk a természet õserõinek mûködését, mint bárhol másutt a földkerekségen. Az izlandiak a vikingek közvetlen leszármazottai. Elõdeik a 9. században Norvégiából menekülve érkeztek a szigetre. Azóta nyelvük úgyszólván semmit sem változott. Az Eddát és a klasszikus sagákat az izlandiak ma is eredetiben tudják olvasni.

• 5 látnivaló Romániában

Palatul Parlamentului

Ceausescu, a "Kárpátok Géniusza", elhatározta, hogy felépítteti a Nép Palotáját, Európa legnagyobb épületét. Kezdetnek leromboltatott egy egész városnegyedet, majd a nem éppen túltermeléssel küzdõ román népgazdaság szinte minden erejét ennek az egy épületnek az építésére fordította.

Az eredmény: egy 12 emeletes, 3100 szobás, 330 ezer négyzetméteres, teljességgel kihasználhatatlan monstrum, amelynél csak a washingtoni Pentagon nagyobb.

• Milliárdokat ér a bálnafigyelésre épülõ ökoturizmus

Világszerte több mint 2,1 milliárd dollár (488 milliárd forint) bevétel származott tavaly a bálnafigyelésre épülõ ökoturizmusból, amely évente 10 százalékos növekedés elé nézhet - derült ki egy friss tanulmányból.

A legújabb eredmények ismét feleleveníthetik azt a régóta tartó vitát, hogy vajon a tengeri emlõsök élve vagy halva érnek-e többet. A Nemzetközi Bálnavadászati Bizottság (IWC) múlt heti agadiri ülésén ötéves stratégiai tervet fogadott el, amelynek célja a bálnalesek gazdasági elõnyeinek és ökológiai kockázatainak feltérképezése.

• London a világ legkedveltebb 'irodalmi úti célja'

London - Egy brit utazási honlap szerkesztõi Londont választották a legkedveltebb "irodalmi úti célnak", azaz olyan idegenforgalmi célpontnak, ahol a látogató legtöbbet lubickolhat az irodalmi élményekben.

A tízes toplistán az angol fõváros megelõzte Párizst, New Yorkot és Rómát is.

A TipAdvisor rangsorának összeállítói azzal indokolták az elsõ helyezést, hogy London "az irodalom otthona, amelynek tanulmányozásával és szeretetével annyi idõt töltöttünk".