rss
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

• Stavros - Ne felejtsétek el Arisztotelész lábujját megdörzsölni!

• A település a Chalkidi-félszigeten található, Görögország északi részén. A tenger meleg volt, szép volt az idõ és a hely is gyönyörû. (A tengerpart homokos, a vízbe érve kavicsos, de beljebb már nem.) Maga a település nem túl nagy, mi viszonylag messze laktunk a központtól, de a parton így is max. 10 perc alatt odaértünk. Igazából két utcában összpontosul az összes üzlet, ott mindent be lehetett szerezni. A legjobb a fõ utcán lévõ pékség, érdemes betérni kirándulás elõtt, ha úgyis korán fel kell kelni. Nagyon finom péksütik voltak reggelente.

bohócdoktor vizit szja 1%

Stavrosban fent a hegyen az ófaluban van egy étterem, ahonnan nagyon szép a kilátás. A kaja nekem jobban ízlett máshol, de a látvány miatt megérte felmenni. (Mi gyalogoltunk, de volt kisvonat is felfelé.) Még világosban mentünk fel vacsorázni, aztán mikor besötétedett, akkor
    sétáltunk le. Nem sokáig sétáltunk, mert jött az étterem tulaja, aki elõtte személyesen hozta ki a fagyit nekünk, és levitt minket autóval a központba.

Korán kelõknek ajánlhatom még a kikötõt reggel, én ezt kihagytam a halszag miatt, de a barátnõim megnézték. Kaptak a helyi halászoktól kagylókat és igen érdekes halakat fényképeztek.

A kinti iroda minden napra szervezett valamilyen fakultatív programot, de egyénileg is lehetett pl. robogót bérelni és bejárni a környéket. Mi ezt a lehetõséget nem vettük igénybe (de tavaly bepótoltam Sartiban). Viszont gyalog átsétáltunk Vrasnára a parton és útközben gyûjtöttünk sok kagylót. (Volt egy katonai objektum, ahol nem tudtunk a parton menni, mert a puskás katonabácsi elindult felénk és csúnyán nézett, így jobbnak láttuk visszaforulni. De mellette van egy út kis nyaralóépületek között, ott át lehet jutni.)

A fakultatív programok közül többre is beneveztünk. Volt hajókirándulás az Athos félszigeten lévõ kolostorhoz (ezt is tavaly pótoltam, akkor kimaradt). Viszont pár euróért felszállhattunk a buszra, amivel a kirándulókat vitték a hajókikötõbe és elvittek bennünket egy lakatlan öbölbe fürdeni. Elõször csak poénnak indult, hogy menjünk, nézzük meg máshol is a partot. Aztán mikor kitettek minket az út mellett, ami az öbölbe vitt, már aggódtunk, hogy mit fogunk mi itt csinálni délután négyig. De az öbölben kristálytiszta volt a víz, a táj gyönyörû, így végül nagyon gyorsan eltelt az ott töltött idõ és mennünk kellett a buszra. Az öbölben volt egy büfé is, és kicsit arrébb vadkempingezõk (ott érdemes a lábatok elé nézni).

A lakatlan szigetre hirdetett hajókirándulásra is beneveztünk és nem bántuk meg. Elvittek egy kis szigetre, ahol a hajósok nyílt tûzön sütögettek nekünk apró halacskákat ebédre, amíg mi felfedeztük a szigetet és fürödtünk a tengerben. Ide érdemes rövidnaciba és papucsba menni, mert a hajó úgy köt ki, hogy kb. térdig vizesen lehet csak ki- és beszállni.

Thesszalonikiben is van látnivaló bõven. Maga a város nem túl látványos, de a házak között megbúvó ókori emlékek szépek. Érdemes benézni a piacra is, fûszerek, ajándékok ügyében. Mi megnéztük a halas-húsos részt is, eszméletlen hangzavar volt. Ja, és ha arra jártok, ne felejtsétek el Arisztotelész lábujját megdörzsölni!

A görög est is hangulatos volt, bár a kajától nem voltunk annyira oda. Viszont táncoltunk, jó volt a hangulat és utána egy csapatnyi magyarral átvonultunk a helyi diszkóba mulatni. Így két óra alvás után indultunk utolsó nap kirándulni. De ez volt a legszebb kirándulás az egész nyaralás alatt, így nem bánkódtunk a fáradtság miatt.

Kavala város és Thassos sziget szerepelt a programban. Busszal elvittek minket Kavalába, ami nagyon hangulatos kisváros. Ott összesen másfél óránk volt a közös városnézésre és a vásárolgatásra a kis üzletekben, aztán indulni kellett, hogy elérjük a Thassos felé tartó kompot. Oda a busz nem ment át, csak a csoportot terelték fel a hajóra. Sirályok kísérik a hajót, lehet etetni õket (persze nem cigarettával, mint az egyszeri magyar turista mellettünk). Nagyon gyönyörû a sziget és érdemes az idegenvezetõ által ajánlott étterembe ebédelni. Finom volt a muszaka.

Összességében minden adott volt egy gyönyörû és felejthetetlen nyaralásra, nagyon jól éreztük magunkat ezen a helyen.

ongo.hu

• Hozzászólások

• Olvasta már?

• Madrid - De Madrid al Cielo

"De Madrid al Cielo", vagyis Madridból az égbe, tartja a mondás, amely szerint a város a paradicsom kapujának is tekinthetõ. S ez nem túlzás: aki a nyári hónapokban a spanyol fõvárosba látogat, valóban elfeledkezhet minden bajáról pusztán azzal, ha beleveti magát Madrid izgalmasan sokszínû életének élvezetébe. Madrid egyszerre hagyományõrzõ és modern, egyszerre nagyváros és falu. A századelõn csupán nyolcszázezer lakosú város mára négymillióssá nõtte ki magát, és az ország adminisztrációs, politikai és kulturális központjává fejlõdött. A madridiak minderre nagyon büszkék, ahogy büszkék vendégszeretetükre is.

• Fedezzük fel Párizst a Szajnán hajózva!

Párizsban, a világ egyik fõvárosában mindenki megtalálhatja a maga kedvtelését, legyen szó a nevezetességek megtekintésérõl, szórakozásról, vásárlásról, pihenésrõl vagy csendes szemlélõdésrõl. A klasszikus városnézés leghatékonyabb és legkényelmesebb módja a szajnai hajókirándulás, ahol ugyan nem visznek végig az egész városi szakaszon, ám a jobb és bal part is tele van híres történelmi és kulturális helyszínekkel. A Bastille téren szállunk hajóra - nyugatra tartunk...

• Svájc - Gleccsersí és panoráma

Hóbiztos pályák és gleccsersízés – ezek csábítják leginkább a Svájcba utazókat. Nemcsak azért, mert itt találjuk Európa legmagasabban fekvő és legnagyobb szintkülönbségű pályáit, hanem mert Svájc híres „hóbiztosságáról" is. A hegyek közé zárt ország egyelőre nem a magyar utazók kedvence. Ebben híres zártsága is szerepet játszhat, árai azonban még inkább. Míg a közeli Olaszországban fejenként heti hatvan-hetvenezer forintból síelhetünk, Svájcban kétszázezer forint alatt ne számoljunk.

• Világörökségünk: Az Ezeréves Pannonhalmi Bencés Fõapátság és közvetlen természeti környezete

A valamikori "Pannónia szent hegyének" (Mons Sacer Pannoniae) monostora és a benne élõ szerzetesközösség egyidõs a magyar államisággal, ezért a magyar kultúra kivételes fontosságú részének tekinthetõ.

Egy évezred lenyomata a Kisalföldbõl kiemelkedõ, 282 m magyas hegy tetején álló és a tájegységet uraló Fõapátság történelmi épületegyüttese is: bemutatja hazánk 1000 éves történetének különbözõ építészeti stílusait. A pannonhalmi Bencés Fõapátság tehát mind építészeti struktúrájában, mind eszmevilágában az évezredes, folyamatos használat alatt fejlõdött.

• A világ 7 új csodája - Isla de Pascua (Húsvét sziget)

Kezdjük mindjárt egy félreértés tisztázásával. A sziget nevében szó sincs többes számról, hisz a közvetlen szomszédságában található "Madáremberek szigetének" nevezett sziklaszirteket túlzás lenne annak nevezni. A sziget hivatalos neve egyébként Isla de Pascua (Húsvét sziget), és pedig azért, mert 1722-ben a Holland Nyugat-indiai Társaság Terra Austrálist kutató expedíciójának vezetõje, Jacob Roggeveen húsvét vasárnapján fedezte fel.

• Vasvár

Vasvár Vas megye államalapítás kori központja, a vasi esperesség majd a vasvári káptalan székhelye, Domonkos kolostora a XIII. század közepén épült.

A középkorban jelentõs város, amely 1279-ben Kun László királytól kapott városi kiváltságokat, Királyi városi rangját egészen 1423-ig megtartotta, amikor Zsigmond király eladományozta a Gersei Pethõ családnak. Ettõl kezdve hanyatló földesúri mezõváros, melynek sorsát a török hódoltság pecsételte meg. A XVI. század második felében a megyeközpont és a káptalan is a Rábán túli, biztonságosabb Szombathelyre költözött.

• A Bermuda szigetek és a rejtély

A Bermuda háromszög az a terület, mely a Miami, Bermuda és Puerto Rico által határolt háromszögben van. Pontos adatokkal nem szolgálhatunk, de az elmúlt évszázadban számtalan hajó és repülõgép tûnt el itt. A múltban sok furcsaságot jegyeztek fel a területrõl. Kolombusz Kristóf megemlékezéseiben az iránytû furcsa viselkedését említette.

• Berlin: kultúra és szórakozás

Berlin: kultúra és szórakozásNémetország egyik gazdasági, közlekedési és kulturális központja, egyike Európa legvirágzóbb városainak. A város mottója: „Die Weltstadt mit Herz” (Világváros, amelynek szíve van). A város környékén több tó is található: Ammersee, Wörthsee, Starnberger See. A látnivalók és bevásárlási lehetőségek a városban sok turistát és kereskedelmi utazót vonzanak. München központja a Marienplatz (magyarul Mária-tér). Itt található az új és a régi városháza is. Néhány lépésnyire a tértől áll a Szt. Péter templom, München legrégibb temploma.

• Párizs

Eiffel-torony

Párizs jelképe az Eiffel-torony, amit az 1889-es Világkiállításra építettek, megemlékezve a forradalom századik évfordulójára. Nevét tervezõjérõl, Gustave Eiffelrõl kapta. A vasból készült építmény 320 méteres magasságával 1930-ig a világ legmagasabb épülete volt. A város mûvészeti és irodalmi elitje sok más modern dologhoz hasonlóan ellenezte a tornyot, amit emiatt 1909-ben majdnem ledöntöttek.

• Nagyon francia, kicsit svájci

Mi a közös Freddie Mercuryban, Chaplinben és Dosztojevszkijben? Mindhárman otthon érezték magukat a Svájci Riviérán. Lausanne-ban Henriette kalauzolt, jópofa, közel hetvenéves nõ, hajában óriási rózsaszínû masnival. Olyan fürgén szaladt, hogy idõnként alig tudtam utolérni. Igazi francia nõ, bár született svájci, tesz a szabályokra, és dühös az erõszakosan dohányzásellenes propagandára. Önfeledten gyújt rá ott is, ahol nem szabad, igaz, francia Svájc ezen a téren is sokkal toleránsabb.

• Dél-Csehországi - 3. rész

5. Látnivaló Dél-Csehországi régió:

Cseh Kanada (Èeská Kanada)
    A több védett területet is magába foglaló nagy kiterjedésû, romantikus természeti park Jindøichùv Hradectõl délkeletre, Csehország, Morvaország és Ausztria határvidékén fekszik. A Cseh Kanadára az enyhén dombos, erdõvel borított táj a jellemzõ, amelyet jelzett turista- és kerékpárutak hálóznak be. A mély erdõkben számtalan bizarr alakú sziklaképzõdmény található, a szél által megformált sziklatálakkal – Masné krámy, Èertùv kámen vagy a legendákkal övezett Stodùlky.

• Sea Life akvárium Olaszországban

Verona - Verona közelében, a Gardaland vidámparkban épült fel a brit Sea Life elsõ olaszországi akváriuma.

A 15 millió euróba (3,5 milliárd forint) került létesítmény 19 ezer négyzetméteres területen mutatja be a vízi világ sokféleségét. A kétemeletes akváriumban ötezer halféleség úszkál. Külön medencékben látható a Po folyó déltájának és a Garda-tónak a gazdagsága.

• Húsvét Máltán

Az alig 320 km2-nyi Máltán több mint 360 templom vigyáz a hívekre. A vallást Szent Pál hagyományozta a szigetre, aki i.sz. 60-ban Málta partjainál hajótörést szenvedett. A kereszténység tehát igen régi gyökerekkel rendelkezik Máltán. Nem csoda, hogy a mediterrán nép egyik legnagyobb vallási ünnepe a húsvét. A szertartások a nagyhetet megelõzõ pénteken kezdõdnek. Vallettában és a többi településen körmenettel elmlékeznek meg Krisztus szenvedéseirõl.

• Bogota, a Kolumbiai álom Európaiaknak

Kolumbia fõvárosa lassan kezd az elviselhetõség mintájává válni nem csak Latin-Amerikában, hanem az egész világon is.

A város olyannyira ökológiailag tudatos, hogy minden vasárnap összesen több mint 100 mérföldnyi utat zárnak le a benzinüzemû jármûvek elõl. Ehelyett gyalogosok, kerékpárosok és gördeszkások vonulnak ki az utcákra az ódivatú közlekedés érdekében. Ezen a héten a Centro Cultural Gabriel Garcia Marquez földszintjén található Juan Valdez kávézó azok helyek egyike, ahol ez ember nézelõdhet és magába szívhatja az igazán felülmúlhatatlan kolumbiai kávé izét és zamatát.

• Bükki Nemzeti Park

A környezetébõl szigetszerûen kiemelkedõ Bükk hegység délrõl nézve átmenet a Kárpátok össze-függõ magas gerincei felé, északról jõve, pedig az Alföld laposságának elõfutára. Itt alakult meg 1977. január 1-én 38 774,6 hektár védett területtel hazánk sorrendben harmadik, ugyanakkor elsõ hegyvidéki nemzeti parkja. A hegység legjellegzetesebb, legegységesebb része az átlagosan 800 méter magas Bükk-fennsík. A hegyi rétekkel tarkított bükkösökkel és lucfenyvesekkel borított karsztplató enyhén hullámos felszínét alacsony bércek, a közöttük lévõ töbörmezõs karsztvápák és víznyelõ töbörsoros völgyek, víznyelõk, a mélyben zsombolyok és barlangok teszik különlegessé.

• Miskolctapolcai Barlang- és Gyógyfûrdõ

Miskolc a honfoglalás korában létrejött település, mely ma már 192.000 fõs nagyváros, ennek megfelelõ történelmi emlékekkel, infrastruktúrával, kulturális hagyományokkal és eseményekkel, oktatási és tudományos háttérrel (Miskolci Egyetem). A nagyváros közvetlen szomszédságában (a városközponttól 7 km-re) található Miskolc-Tapolca üdülõhely, különleges mikroklímájával, helyi jelentõségû, védett parkjával, csónakázó tóval, s a gyógyhatású termálvíz vájta természetes üregek feltárásaira megépült Barlangfürdõvel. A üdülõhelyen közel 7 hektáros területû strandfürdõ (4500 m2-es vízfelülettel) is a nyári pihenését, szórakozását biztosítja az évente több százezer Miskolc-Tapolcára látogatónak.

• Világörökségünk: Pécsi Ókeresztény Sírkamrák

A római kori Sopiane - a mai Pécs - IV. századi ókeresztény temetõjét a Világörökség Bizottság 2000-ben azzal az indokkal vette fel a kultúrtörténeti kincsek listájára, hogy a feltárt építményegyüttes építészetében és falfestészetében rendkívül sokoldalúan és összetetten szemlélteti az északi és nyugati római provinciák korai keresztény temetkezési építészetét és mûvészetét. A föld alatti sírkamrák és emlékkápolnák a késõ római kori Európában élt keresztény közösségek kitartásáról és hitérõl tanúskodnak, valamint bemutatják egy máig ható és napjainkig élõ kultúra és civilizáció gyökereit.

• Tokio - Faházak és felhõkarcolók

A katasztrófák után a város mindig - ha szebb nem is, de - nagyobb és modernebb lett. Az újjáépítés során nem riadtak vissza a nyugati minták utánzásától sem, ezt mutatja a Siba-parkban terpeszkedõ második Eiffel-torony, mely meglehetõsen hasonlít a párizsira, csak 13 méterrel magasabb, azaz 333 méter. A Tokiói-torony (japán-amerikai torzszülemény nevén: Tókjó tawa) kilátóteraszáról messzire kalandozhat a tekintet, a Tokiói-öbölre, Jokohamára, egészen a szent hegyig, a látóhatár peremén magasodó Fujiig.

• Vár a Harry Potter park Orlandóban

Megnyílt a Harry Potter-park Floridában

A floridai Orlandóban nyitották meg a nyolchektáros Harry Potter-élményparkot, ahol több ezres tömeg várakozott a kapunyitásra. A HP filmek sztárjai személyesen fogadták a látogatókat.

Az élményparkban rengeteg izgalmas kaland várja a látogatókat: Eljuthatnak Roxfort kastélyában például Dumbledore szobájába, a Griffendél-házba, de még abba a terembe is, ahol a sötét varázslatok kivédését tanítják.

• Világörökségünk: Az Aggteleki- és a Szlovák Karszt barlangjai

A Magyarország északkeleti és Szlovákia délkeleti határán elterülõ Aggteleki- és Szlovák-karszt természeti és kultúrtörténeti értékekben egyedülállóan gazdag, összefüggõ barlangrendszere a két ország közös felterjesztése alapján 1995-ben került az UNESCO Világörökség Listájára. A felvétel mellett szóló legfõbb szakmai érv a felszín alatti világ természeti formáinak rendkívüli változatossága, komplexitása és viszonylagos érintetlensége volt, és sokat nyomott a latban az is, hogy a szinte sértetlen természeti értékek sértetlen állapotban való megõrzése garantálható.

• Gyászos év volt 2009 a belföldi turizmusban

A válság erõsen látszik a belföldi turisztikai szektoron is: nyolc százalékkal kevesebb volt a vendégek és a vendégéjszakák száma, a szálláshelyek árbevétele pedig tíz százalékkal zuhant.

A kereskedelmi szálláshelyeken 2009-ben a vendégek és a vendégéjszakák száma egyaránt 8 százalékkal maradt el az elõzõ évitõl, a szálláshelyek árbevétele pedig folyó áron 10 százalékkal mérséklõdött - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

• A Húsvét-szigetek

A Húsvét-sziget Polinéziában található sziget, Chile tartománya 1888 óta. Nevét onnan kapta, hogy egy holland tengerész, név szerint: Jakob Roggeveen 1722-ben húsvét vasárnapján fedezte fel.

A bennszülöttek nyelvén Rapa Nui-nak, azaz „Nagy Evezõnek” hívják, valamit elterjedt a költõi Te Pito o Te Henua, azaz „A világ köldöke” jelölés is. A Húsvét-sziget a moai-nak nevezett kõszobrok révén híres. A sziget nagy része a Rapa Nui Nemzeti Park területéhez tartozik, s mint ilyen, a világörökség része.

• Gaudí nyomában

A spanyolok azt mondják, Barcelona a legdélibb észak-európai város. Tény: az andalúziai fiestának és sziesztának se híre, se hamva. Spanyolország legkozmopolitább városa sok jelzõt kiérdemelt már. Ipari nagyváros, ugyanakkor csillogóan elegáns és divatos: sikk végigsétálni a La Ramblán, a széles, árnyas sétálóutcán, ahol mindenki megfordul, aki számít. Talán a leggazdagabb város az Ibériai-félszigeten, ez persze az árakban is megmutatkozik. A kereslet mégis nagy: a legtöbb külföldi ide, és nem Madridba vagy Andalúziába látogat.

• Amszterdam, a kreativitás fõvárosa

Amszterdam városi tanácsa ambiciózus kampány terveit mutatta be. A cél az, hogy Európa-szerte újra felfedezzék a holland várost, mint a nemzetközi kereskedelem és a külföldiek kedvelt tartózkodási helyéül szolgáló elsõ öt európai város egyikét. A tervet cégek, szervezetek és kormányzati szervek képviselõivel folytatott 100 napos egyeztetés során állították össze. A hosszú elõkészület fõ tapasztalata: a kreativitás az, ami megkülönbözteti Amszterdamot a többi várostól. A most elindított Amszterdam Top City programra a város az elkövetkezõ öt évben 51 millió eurót költ.

• Hogyan kerüljük el a tébolyt az álomvilágban?

Minden család egyszer az életben szeretne eljutni Disney parkba. Olyan tippeket adunk az olvasónak, amelyek segítségével pénzt, idõt és energiát spórolhat, tehát érdemes figyelni, mert a Disney park. Mielõtt bárminemû felsorolásba kezdenénk a szemfüles tanácsainkat illetõen, az elsõ és legfontosabb dolog, hogy egy – a vidámparkokban nagyon is gyakori – jelenségre felhívjuk a kedves olvasó figyelmét. Sokan vagyunk akiknél komoly pénzügyi kompromisszumokat kell kötni annak érdekében, hogy nyaralásunk egyáltalán létrejöhessen.ban könnyen téboly is várhat ránk.

• Mobilos tippek európai vakációhoz

Könnyebbé vált a barangolás Európa 29 országában

Nyáron a legtöbben útra kelnek, s ha megtehetik, igyekeznek szabadságukat az otthontól távol, valamely inspiráló vagy éppen pihentetõ környezetben eltölteni. Jó hír az utazást kedvelõknek, hogy az okostelefonok és az azokra letölthetõ alkalmazások megjelenésével a belföldi és külföldi utak megszervezése összehasonlíthatatlanul könnyebbé vált, mint néhány éve. Okostelefonnal a zsebben mindent magunkkal vihetünk, bárhová is tartunk, rádaásul az adatroaming díjak csökkenésével sokkal lazábban szörfölhetünk a neten.

• Huszonöt éve jár Budapestre Jumbo Jet

Huszonöt éve, hogy a Lufthansa légitársaság Boeing 747-230B típusú repülõgépe elõször landolt Magyarországon. Ezzel egy új korszak kezdõdött a Ferihegyi repülõtér történetében, hiszen a hatalmas 747-es, becenevén a Jumbo Jet jelenléte a korszerû és nagy repülõterek közé emelte a budapesti légikikötõt.

Negyed századdal ezelõtt, 1985. július 15-én több újság, sõt, még a televízió is kivonult a repülõtérre, a kilátóteraszon pedig százak tolongtak, hogy láthassák a Lufthansa D-ABYP lajstromjelû gépét, amely az óriásgépek közül elsõként szállt le a magyar fõvárosban.

• Kenya a szafarik országa

Magyarországnál hatszor nagyobb (580 367 km2) ország az Egyenlítõ vidékén. Nevét a Kenya-hegységrõl kapta mely kikuju nyelven a "ragyogás-hegye" jelentéssel bír. Az országot jórészt feltehetõen a busmanok õseinek leszármazottai lakják. Szamburuk, kikujuk, lúók, kambák, szomalik, turkanák, kisziik, rendilék, gabrák, boranák, ndorobók, pokotok, el molok és a maszájok. Ebben a fantasztikus országban mindent megtalál. A lehetõségek száma végtelen: homokos, korallzátony által védett tengerpartot, érintetlen természetet, Kelet-Afrika jellegzetes vadállatait eredeti környezetükben, szabadon, valamint megtekinthetik a modern nagyvárost felhõkarcolókkal, nyüzsgõ, forgalmas kikötõvárost, üdülõövezetet és kicsiny falvakat; több ezer méter magas hegyeket, végtelen síkságokat, ligetes domboldalakat, hatalmas és aprócska tavakat; óriási tea- és kávéültetvényeket, egzotikus gyümölcsöket termelõ farmokat; történelmi emlékeket az õskortól a közelmúltig, az iszlám, a hindu és a keresztény kultúra izgalmas keverékét.

• Róma: Európa kulturális központja

Róma: Európa kulturális központjaRóma Olaszország legnagyobb és legnépesebb városa. Az a város, ahol mindenki megtalálhatja a kedvére való látványosságot vagy elfoglaltságot: számtalan műemlék, múzeum, étterem, bár, divatüzlet várja az idelátogatókat. A több ezer év alatt számos csodálatos templommal, szoborral, műkinccsel, épülettel, palotával, kerttel, szökőkúttal, és piazzával gazdagodott. Rómát leginkább egy hatalmas szabadtéri múzeumhoz hasonlítanánk, mely az emberi kultúra magasrendű alkotásainak kincstára.