rss
  • Stavros - Ne felejtsétek el Arisztotelész lábujját megdörzsölni!

• A település a Chalkidi-félszigeten található, Görögország északi részén. A tenger meleg volt, szép volt az idõ és a hely is gyönyörû. (A tengerpart homokos, a vízbe érve kavicsos, de beljebb már nem.) Maga a település nem túl nagy, mi viszonylag messze laktunk a központtól, de a parton így is max. 10 perc alatt odaértünk. Igazából két utcában összpontosul az összes üzlet, ott mindent be lehetett szerezni. A legjobb a fõ utcán lévõ pékség, érdemes betérni kirándulás elõtt, ha úgyis korán fel kell kelni. Nagyon finom péksütik voltak reggelente.

Stavrosban fent a hegyen az ófaluban van egy étterem, ahonnan nagyon szép a kilátás. A kaja nekem jobban ízlett máshol, de a látvány miatt megérte felmenni. (Mi gyalogoltunk, de volt kisvonat is felfelé.) Még világosban mentünk fel vacsorázni, aztán mikor besötétedett, akkor
    sétáltunk le. Nem sokáig sétáltunk, mert jött az étterem tulaja, aki elõtte személyesen hozta ki a fagyit nekünk, és levitt minket autóval a központba.

Korán kelõknek ajánlhatom még a kikötõt reggel, én ezt kihagytam a halszag miatt, de a barátnõim megnézték. Kaptak a helyi halászoktól kagylókat és igen érdekes halakat fényképeztek.

A kinti iroda minden napra szervezett valamilyen fakultatív programot, de egyénileg is lehetett pl. robogót bérelni és bejárni a környéket. Mi ezt a lehetõséget nem vettük igénybe (de tavaly bepótoltam Sartiban). Viszont gyalog átsétáltunk Vrasnára a parton és útközben gyûjtöttünk sok kagylót. (Volt egy katonai objektum, ahol nem tudtunk a parton menni, mert a puskás katonabácsi elindult felénk és csúnyán nézett, így jobbnak láttuk visszaforulni. De mellette van egy út kis nyaralóépületek között, ott át lehet jutni.)

A fakultatív programok közül többre is beneveztünk. Volt hajókirándulás az Athos félszigeten lévõ kolostorhoz (ezt is tavaly pótoltam, akkor kimaradt). Viszont pár euróért felszállhattunk a buszra, amivel a kirándulókat vitték a hajókikötõbe és elvittek bennünket egy lakatlan öbölbe fürdeni. Elõször csak poénnak indult, hogy menjünk, nézzük meg máshol is a partot. Aztán mikor kitettek minket az út mellett, ami az öbölbe vitt, már aggódtunk, hogy mit fogunk mi itt csinálni délután négyig. De az öbölben kristálytiszta volt a víz, a táj gyönyörû, így végül nagyon gyorsan eltelt az ott töltött idõ és mennünk kellett a buszra. Az öbölben volt egy büfé is, és kicsit arrébb vadkempingezõk (ott érdemes a lábatok elé nézni).

A lakatlan szigetre hirdetett hajókirándulásra is beneveztünk és nem bántuk meg. Elvittek egy kis szigetre, ahol a hajósok nyílt tûzön sütögettek nekünk apró halacskákat ebédre, amíg mi felfedeztük a szigetet és fürödtünk a tengerben. Ide érdemes rövidnaciba és papucsba menni, mert a hajó úgy köt ki, hogy kb. térdig vizesen lehet csak ki- és beszállni.

Thesszalonikiben is van látnivaló bõven. Maga a város nem túl látványos, de a házak között megbúvó ókori emlékek szépek. Érdemes benézni a piacra is, fûszerek, ajándékok ügyében. Mi megnéztük a halas-húsos részt is, eszméletlen hangzavar volt. Ja, és ha arra jártok, ne felejtsétek el Arisztotelész lábujját megdörzsölni!

A görög est is hangulatos volt, bár a kajától nem voltunk annyira oda. Viszont táncoltunk, jó volt a hangulat és utána egy csapatnyi magyarral átvonultunk a helyi diszkóba mulatni. Így két óra alvás után indultunk utolsó nap kirándulni. De ez volt a legszebb kirándulás az egész nyaralás alatt, így nem bánkódtunk a fáradtság miatt.

Kavala város és Thassos sziget szerepelt a programban. Busszal elvittek minket Kavalába, ami nagyon hangulatos kisváros. Ott összesen másfél óránk volt a közös városnézésre és a vásárolgatásra a kis üzletekben, aztán indulni kellett, hogy elérjük a Thassos felé tartó kompot. Oda a busz nem ment át, csak a csoportot terelték fel a hajóra. Sirályok kísérik a hajót, lehet etetni õket (persze nem cigarettával, mint az egyszeri magyar turista mellettünk). Nagyon gyönyörû a sziget és érdemes az idegenvezetõ által ajánlott étterembe ebédelni. Finom volt a muszaka.

Összességében minden adott volt egy gyönyörû és felejthetetlen nyaralásra, nagyon jól éreztük magunkat ezen a helyen.

ongo.hu

• Hozzászólások

• Olvasta már?

• Bruges – kirándulás csokivárosban

Bruges-t télen-nyáron rengeteg turista látogatja, de talán a karácsonyi idõszak alatt mutatja legmeghittebb arcát. A városban annyi a látnivaló, hogy szorgalmasabban kattogtattuk a kameránkat, mint a japán turisták. Fedezd fel velünk a csoki és a csipke fõvárosát! Bruges nagy kiterjedésû óvárosában azonnal kezdetét veszi az idõutazás. A városmag szinte teljesen megmaradt a középkorból. Kacskaringós macskaköves utcák, széles csatornák, égbe törõ templomtornyok, reneszánsz paloták, csipkés tetejû házak sorakoznak, olyan érzésünk van, mintha egy kosztümös film díszletei között sétálnánk.

• Larnaka - A vándorok városa

A bibliai Lázár, miután kijött a betániai barlangból, ahol Jézus feltámasztotta halottaiból, jónak látta, ha olyan helyen telepszik le, ahol végre nyugta lehet, és naphosszat csak a végtelen kék tengert bámulhatja. Hajóra szállt, és Ciprus szigetén, annak is délnyugati fövényén kötött ki, ott, ahol ma Larnaca városa látható. A part ezer éve is nyugalmat árasztott magából, és Lázár is megtalálta a békét második életében. Larnaca városában azóta sok vándor lelt nyugalmat a pálmák árnyékában, a sziklákon vagy a homokfövenyeken.

• Ngarin - repülõtér a világ tetején Tibetben

A világ legmagasabban fekvõ repülõterét tervezik megépíteni Kínában: a tibeti Ngarinál létesülõ légikikötõ 4300 méter magasan lesz - jelentette az Új Kína állami hírügynökség. A több milliárdos beruházási program keretében létrejövõ reptér Tibet negyedik légikikötõje lesz, és a tartomány jobb összeköttetését szolgálja az ország többi részével. Az elõzõ, harmadik tibeti repülõteret 2006 szeptemberében adták át a tartomány délkeleti részén lévõ Nyingcsiben (Nyingchi) ...

• Sevilla, Carmen, matadorok

Sevilla a bikaviadalok és a flamenco hazája. De itt vannak a legvidámabb vásárok és a legelegánsabb emberek is. Az ősi, előkelő sevillai aréna a legimpozánsabb és az egyik legrégibb Spanyolországban, 1758-ban kezdték építeni. Abban az időben még nem lóhátról folyt a küzdelem. Manapság a spanyolok ünnepi szórakozásnak tartják, míg az EU be akarja tiltani. A 14 000 férőhelyes arénában a szezon húsvét vasárnaptól október elejéig tart, de a "menő" matadorokat csak június végéig látni.

• Sínai gyöngy

A Vörös-tenger partján fekvõ Sharm el Sheikh még a téli hónapokban érkezõket is kora nyári meleggel, ragyogó napsütéssel és nyíló virágokkal fogadja. A látogatók a búvárkodás, pihenés mellett évezredes történelmi emlékekben is gyönyörködhetnek. A Sínai-félsziget csücskénél található a népszerû, egyiptomi üdülõhely, Sharm el Sheikh. Itt még februárban is 24-25 Celsius fokra melegszik fel napközben a levegõ, a tenger pedig 21-22 Celsius fokos.

• Nógrádmegyer

Nógrádmegyer, a honfoglaló Megyer törzs õsi fészke, Salgótarján és Szécsény között lévõ kisebb nagyobb dombok ölelte völgyben fekszik.

A falut fenyõ, akác és tölgyerdõ veszik körül. Természetvédelmi területhez nem tartozik, de a vidéken erdei fenyõ és luc társulások, a domboldalakon elszórt foltokban borókaligetek kökénnyel és szederrel tarkított csoportosulásai találhatók. Erdeiben és rétjein sokféle védett növény található. Ilyenek a réti boglárka, bíboros kosbor és az országosan védett árvalányhaj.

• Száz évvel a Titanic után - A luxus óceánjárók biztonsági hiányosságai

A Costa Concordia luxus óceánjáró hétvégi katasztrófájával kapcsolatban leggyakrabban felmerült kérdés, hogy miként eshetett meg egy ilyen baleset a 21. században, éppen 100 évvel a Titanic elsüllyedése után.

Andrew Linington tengerészeti szakember szerint viszont inkább az a meglepõ, hogy eddig nem következett be hasonló szerencsétlenség. Kutatások szerint a tengeri balesetek 60-80 százaléka részben emberi mulasztás miatt következett be.

• Válságkezelés világ körüli úttal?

Az idei katasztrofális év lehet a világgazdaság számára, de az egyik legizgalmasabbnak ígérkezik Heather Eisenlord New York-i ügyvédnõnek - éppen a válság miatt.

Cége világkörüli útra küldte.

A New York Times online kiadásában megjelent írás szerint, a 36 éves jogász öt éve dolgozik a Skadden, Arps, Slate, Meagher and Flom irodánál, és most nagy utazásra készül.

• Finnország

Finnország a hosszú téli éjszakák, a rövid tavasz, a szaunák és a télapó országa. Télen a sífutók és korcsolyázók paradicsoma, nyáron a vitorlázók, a túrázók és a horgászok mennyországa. Belterületein Európa legnagyobb érintetlen vadonját találhatjuk, kiterjed lápvilággal és számtalan madárfajjal. A finnek állítólag rokonaink és Õk e szerint is viselkednek. Finnországban magyarnak lenni rangot jelent. Az egyetemeken magyar tanszékekkel találkozhatunk, és a finn átlagember meglepõen tájékozott Magyarországról.

• Szicília - Napfény, tengerpart, hegyek és füstölgõ vulkánkúpok

Napfény, tengerpart, hegyek, füstölgõ vulkánkúpok, szûk sikátorokat árnyékoló száradó ruhák, barátságos emberek. A történelem és a kultúrák valószínûtlen katyvasza, észak és dél, kelet és nyugat találkapontja, ahol a maffiáról szóló közhelyeket egy perc alatt elfelejthetjük. Szicíliába menni nem a maffia miatt veszélyes, hanem azért, mert utána egész életünkben visszakívánkozunk. Ha azt mondjuk, Nápoly az igazi Dél-Olaszország, akkor mi az a további néhány száz kilométer, amely a várostól még visszavan Szicíliáig? A Toscana és a Mars bolygó keresztezõdésére hajazó táj elég meghökkentõ ahhoz, hogy csak a kompnál térjünk magunkhoz, megpillantva a hihetetlenül kék tengert és a szoros túlpartján derengõ szigetet.

• Makarszka

Minél délebbre megyünk a Horvát tengerparton nyaralni, annál jobban érezhetõ a térségben a mediterrán éghajlat. Én szeptemberben látogattam meg Makarszkát, de az életem egy gyönyörû (meleg - nyári) élménnyel gazdagodott.

Félnapnyi vonatozás (vagy autózás) után a Magyarhoz képes egy teljesen más világba csöppenhet a bátor utazó: pálmafák, a Biokovo-hegy, tengerparti szellõ...

• Madagaszkár látnivalói

Madagaszkár látnivalóiMadagaszkár látnivalói között mindenképpen szót érdemel Nossi Bé, a “parfümsziget”. Nossi Bé a turisták legnépszerűbb madagaszkári célpontja. A parfümsziget Nossi Bé Madagaszkár északnyugati partja mellett fekszik, tizenegy vulkanikus krátertóval és számtalan ültetvénnyel tarkított, amelyek csak úgy ontják magukból az ilang-ilang, a vanília, a citromfű és a pacsuli illatát. Itt él a világ legkisebb békája és kaméleonja is. Június és szeptember között pedig a búvárok kedvenc terepe, akik kristálytiszta vízben, különleges halfajokban gyönyörködhetnek.

• Berlin: kultúra és szórakozás

Berlin: kultúra és szórakozásNémetország egyik gazdasági, közlekedési és kulturális központja, egyike Európa legvirágzóbb városainak. A város mottója: „Die Weltstadt mit Herz” (Világváros, amelynek szíve van). A város környékén több tó is található: Ammersee, Wörthsee, Starnberger See. A látnivalók és bevásárlási lehetőségek a városban sok turistát és kereskedelmi utazót vonzanak. München központja a Marienplatz (magyarul Mária-tér). Itt található az új és a régi városháza is. Néhány lépésnyire a tértől áll a Szt. Péter templom, München legrégibb temploma.

• Libanon

A beiruti fõvárosú Libanon, kicsi köztársaság, amelyet leírni nem lehet, csak megélni. Libanon neve a „lubna” arab szóból ered, melynek jelentése fehér, utalva a hófedte hegycsúcsok színeire. Az ország örök szimbóluma a közel kétezer méter magasságban honos libanoni cédrus. Magyar vonatkozásként meg kell említenem, hogy ezeket Csontváry Kosztka Tivadar is megörökítette A magányos cédrus címû híres festményén.

Az országba való beutazáskor vízumra van szükség, valamint a 30 év alatti, egyedül utazó hajadonoknál elõzetes vízumfelvétel szükséges.

• Mekka - A muszlim központ

Mekka Hedzsa arab tartomány fõvárosa, az iszlám világ legszentebb helye. 277 m-rel a tengerszint felett helyezkedik el, hegyekkel van körbevéve.

A körfalakon és egy kis erõdön kívül a város védelmére szolgált a völgy keleti részében egy magaslaton épített, vastag falakkal és tornyokkal ellátott citadella. Mekka középpontjában található a Masjid al-Haram. A városban található az iszlám hívõk legnagyobb szentsége, a Kaaba, a Kába-kõ. Közelében látható a külön épülettel körülfogott sós vízû Zemzem-kút.

• Franciaország a legkedveltebb turisztikai célpont

A turisták legkedveltebb célpontja a világon Franciaország, amely ugyanakkor a legkevésbé vendégszeretõ népek listájának is az élén áll, adta hírül kedden a Le Figaro címû napilap. Hosszú ideje Franciaországba látogat el a legtöbb turista: évi 75 millió látogatóval Spanyolországot (54 millió), az Egyesült Államokat (46 millió), Kínát (42 millió) és Olaszországot (38 millió) körözi le. Bevétel szempontjából viszont a tavalyi 34 milliárd eurós turisztikai forgalmukkal csak harmadik helyen állnak a franciák az Egyesült Államok és Spanyolország mögött.

• Szeged, a napfény városa

Szeged városa páratlan élményt nyújt minden látogató vendég számára. Nevezetességei - mint például a Fogadalmi templom, a Zsinagóga, a Hõsök kapuja, a Móra Ferenc Múzeum - olyan egyedi karaktert adnak a városnak, hogy túlzás nélkül állítható: Szeged az Alföld gyöngyszeme. A felújított Kárász utca kávézóival, boltjaival, gyönyörû épületeivel mediterrán hangulatot árasz. Az utcát ketté szelõ Klauzál téren megpihenve élvezhetjük a híres Virág cukrászda finom süteményeit és fagylaltjait.

• Húsvét Máltán

Az alig 320 km2-nyi Máltán több mint 360 templom vigyáz a hívekre. A vallást Szent Pál hagyományozta a szigetre, aki i.sz. 60-ban Málta partjainál hajótörést szenvedett. A kereszténység tehát igen régi gyökerekkel rendelkezik Máltán. Nem csoda, hogy a mediterrán nép egyik legnagyobb vallási ünnepe a húsvét. A szertartások a nagyhetet megelõzõ pénteken kezdõdnek. Vallettában és a többi településen körmenettel elmlékeznek meg Krisztus szenvedéseirõl.

• A tenger nyugalma

Dalmácia az utóbbi években ismét a legkedveltebb úti célok egyike a nyaralni vágyók körében. Nem is csoda: a legszebb tengerpart kontinensünkön. A tenger kristálytiszta, a part sziklákkal és öblökkel tagolt, vadregényes. A városok utcái történelmi levegõt árasztanak, lakói barátságosak, az ételek finomak, a borok tüzesek. Aki már sokszor nyaralt a horvát tengerparton, újabb és újabb területeket akar megismerni. Számukra ajánlható az eddig kevéssé ismert kis sziget: Primosten. A Sibeniktõl 28 km-re található sziget valóságos gyöngyszem az Adrián.

• Világörökségünk: Budapest Duna-parti látképe

Nemcsak mi, magyarok értünk egyet abban, hogy hazánk fõvárosa az egyik legszebb fekvésû város a világon.

A Duna által kettészelt, hegyes-völgyes és síkvidéki oldalra osztott Budapest, ez a kétmilliós, nyüzsgõ nagyváros, egyedi panorámával bír. Mindez azonban még nem lett volna elegendõ ahhoz, hogy az UNESCO Világörökség Bizottsága 1987-ben világörökségi rangra emelje. Indoklásuk szerint a budapesti Dunapart - amellett, hogy egyike a világ kiemelkedõen szép urbanisztikai látképeinek - jól szemlélteti a magyar fõváros történetének különbözõ idõszakait.

• Vietnám

Vietnám az a hely Dél-Kelet Ázsiában, amelyet sokan csak a hadijelentésekbõl ismernek, de igazából mégis nagyon keveset tudunk róla.

Az ország olyan kincseket tartogat az utazó számára, melyek egy életre rabul ejtik õt.

Egészségügyi elõírások: fertõzött területekrõl érkezõknek kötelezõ a sárgaláz elleni védettség igazolása. Palackozott víz fogyasztása ajánlott. A vietnámi konyha változatos és laktató.

• Thaiföld - A keleti királyok birodalma

Az ország központi része földrajzilag a Burma határolta nyugati hegyvidékes területtõl kelet felé, az északkeleti síkságig terjed; észak felé pedig Nakhon Sawanig, ahol a Ping, Wang, Nan és Yom folyók a Chao Phraya folyóban egyesülnek (Királyok folyója).

Dél felé a Parchuap Khirikhanig terjed, mely Thaiföld legkeskenyebb része, szélessége mintegy 60 km a nyugati hegyek és a Thai-öböl között. A Chao Phraya folyó nagyrészt a Középsõsíkságot, a világ egyik legnagyobb rizs- és gyümölcstermelõ vidékét öntözi.

• Néhány alapszabályt kell csak betartani a biztonságos tengerparti nyaraláshoz

A biztonságos és mégis élményekkel teli tengerparti nyaraláshoz mindössze néhány alapszabályt kell csak betartani, amelyekkel nemcsak a kellemetlenségek elõzhetõk meg, hanem akár életeket is menthetnek.

Szentesi Árpád, a 7 Tenger Búvárklub oktatója szerint a legfontosabb a megelõzés, mert a biztos információk birtokában búvárkodás közben is kisebb az esélye az esetleges vészhelyzetek kialakulásának.

• Svédország

Vitorlások véget nem érõ flottája, takaros, pirosra festett nyaralók Stockholm számtalan sziklaszigetén - amelyet õk séreknek neveznek -, kellemes, barátságos, szabadidejüket töltõ emberek: ilyen egy svéd hétvége nyár derekán, amikor kint a szabadban még éjfélkor is világos van. Hétvégén, nyár derekán, Stockholmban ugyanis hatalmas vitorlás-flottában rajzanak ki a svédek ki a sérek (szikla-szigetek) közé; a vitorlások késõbb eltûnnek az ezernyi sziget között.

• A templomok városa

Bristol az egyik legszebb angliai nagyváros, zenei, éjszakai és klubélete pedig legendás. Egyre többen keresik fel Közép-Európából, és nemcsak a fiatalok.

A Frome, és a Severn-folyóba ömlõ Avon által körülölelt terület ideális kikötõ volt már a római idõk elõtt is. Hosszú ideig a második kikötõ volt London után, látképét toronydaruk és vámraktárak határozták meg. A közeli faluk és városok az elmúlt 100-200 év során beolvadtak a városba, így alakult ki Nagy-Bristol, amely a lakosság számához viszonyítva hatalmas területû.

• USA - Ezeket Önnek is látnia kell!

Philadelphia leghíresebb épülete az Independence Hall, amely elsõsorban nem az épületrõl, hanem a falak között zajlott történelmi eseményektõl híres. Itt írták alá a Függetlenségi Nyilatkozatot, itt tervezték meg a zászlót, és itt tartották az Alkotmányozó Nemzetgyûlést, ahol elfogadták az Egyesült Államok alkotmányát. Mount Vernon városka egy 19 szobás kastélyról híres, de ez a kastély akkora szerepet játszott az amerikai történelemben...

• Barbie hotel Páriszban

A kép nem egy játék babaházban készült, hanem egy párizsi luxus szállodában, ahol csillagászati árat kell fizetni a Barbie érzésért.

A francia fõváros egyik legelõkelõbb szállodája, az Avenue Montaigne-on található Hotel Plaze Athenee két szobát is eredeti Barbie stílusban rendezett be. Aki itt alszik, valóban úgy érezheti, Barbie ágyában hajtotta álomra a fejét. A célközönség a családokkal érkezõ gyermeklányok - a 3-16 éves vendégeknek a szobához különleges Barbie-ajándékokat is adnak.

• Nemcsak a húszéveseké az utazás

A teljes népesség 73 százaléka nem volt üdülni az elmúlt 12 hónapban, az 50 éven felüli korosztályban ez az arány 80 százalék, a 65 felettiek esetében pedig 87 százalék. Mégis, az 50 felettiek 23 százaléka tervez üdülést - mondta 50+ utazási kiállítás szervezõje. Számítani kell tehát az ötven év feletti korosztállyal és korosztályra. Az 50 év felettiek legnagyobb arányban Magyarországon töltöttek el legalább 5 napot üdülés céljából. Kedvenc külföldi úti céljuk: Ausztria, Olaszország, Görögország, Románia és Horvátország - idézték a szerdai tájékoztatón az egyik közvéleménykutató cég felmérését.

• Jordánia

A Közel-Kelet egyik gyöngyszeme a Jordán királyság, Szíriához és Libanonhoz hasonlóan a szent föld része. A királyság földjére való beutazáskor nem kell vízum, viszont kilépéskor illetéket kell fizetnünk, amelynek díja: 8 USD / fõ. Pénzváltásra csak a kijelölt helyeken van lehetõség, de az ismert hitelkártyákat nagyobb üzletekben elfogadják.

Ez az a világ, ahol jártak már perzsák, asszírok, Nagy Sándor görögjei, rómaiak és kereskedõ arabok.

• A Francia Riviéra

A Francia RiviéraA Francia Riviéra vagy Azúr-part (franciául Cote d\'Azur) a Földközi-tenger partvidékének Marseille-től Mentonig terjedő szakasza, melynek hosszúsága kb. 120 km. A Liguri- és a Tengeri-Alpok karéja veszi körül. A hegység látványnak is szép és rengeteg kirándulásra ad alkalmat, sok helyen azonban nem éri el az 1000 m-es magasságot sem. Területének 80%-a hegy, 175 000 hektár erdő, 1000 km folyó és hegyi patak található itt. Egyúttal Franciaország parkokban leggazdagabb területe is. Híresek Menton, Monaco, Èze parkjai.