2020.11.27. - Virgil

A fény útján

Bár március idusa táján Gábor Áron neve viszonylag gyakran felmerül (felcsendül), ezúttal nem a rézágyújáról elhíresült szabadságharcosról lesz szó, hanem a Kokas Ignác-tanítvány képzõmûvészrõl és feleségérõl.
bohócdoktor vizit szja 1%

Budapest, Fészek Mûvészklub, 2007. március 6 - 30.

Gábor Áron Fényfolyam címû tárlata lényegében egyetlen mûalkotásként is felfogható - a „Fényfolyamat”-sorozat darabjai körülölelik a termet, egymásba kapcsolódva a fénnyel való utazás illúzióját keltve.

A festményekbõl a fény prizmákon, lencséken, szûrõkön keresztül történõ, bukdácsoló, mégis töretlen útja sejlik fel. Ami a fény útjába kerül, az látható, tudható - amit a fény elkerül, láthatatlan, ismeretlen; ami árnyékban van, az a sejtelem maga.

G. Heller Zsuzsa „Életvonal az elmentek emlékére” címû installációja különbözõ életszimbólumokat (utazás, út, láng, élet-regény) mozgat meg. Az alkotás a „memento mori” egy különösen szép, a befogadót szelíden magához emelõ példája.